בכיר החמאס סלאח ערורי חוסל בתקיפה בבירות

    שלמה ריזל No Comments on בכיר החמאס סלאח ערורי חוסל בתקיפה בבירות

    סלאח אל ערורי, סגנו של הנייה ומספר 2 בחמאס, חוסל בביירות. אלעארורי עומד מאחורי גל הטרור ביהודה ושומרון בשנים האחרונות. היה אחראי לתכנון חטיפת שלושת הנערים ב 2014. חטיפה שבעקבותיה פרץ מבצע צוק איתן. אל ערורי חוסל בפיצוץ מסתורי באזור רובע הדאחייה בדרום ביירות. יחד עמו חוסלו 2 בכירים נוספים

    8:46
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on טראמפ מתייחס למהומות: "צריך להביס את הרדיקליים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעה האחרונה התקבלו דיווחים על פיצוץ עז שנשמע באזור רובע הדאחייה בדרום ביירות. סוכנות הידיעות הלבנונית: כטב״ם ישראלי תקף משרד של חמאס בביירות. לפחות ארבעה הרוגים בתקיפה.

    לפי הדיווח חוסל בדאחייה סלאח אל ערורי, מספר 2 בחמאס, אחראי על הטרור ביהודה ושומרון.

    מזכיר הממשלה לשרים: אסור להתראיין על האירוע. זאת לאחר שדני דנון התנדב לקחת אחריות על האירוע בשם מדינת ישראל.

    סאלח אל-עארורי נולד ב-1966 ובתחילת שנות ה-90 גויס לחמאס. היה ממייסדי גדודי עז א-דין אל-קסאם ועמד בראש מפעל הקמת תאי טרור בתשלום. בעקבות פעילותו בארגון נעצר על ידי כוחות הביטחון הישראליים בנובמבר 1990 למשך שישה חודשים. זמן קצר לאחר ששוחרר הוא נעצר שוב. בסך הכל נכלא כ-15 שנים עד ששוחרר בשנת 2007.

    בהמשך נעצר שוב בחשד לפעילות טרור נוספת אך שוחרר בתנאי שיעזוב את האזור. עארורי, שנישא במהלך מעצרו, ביקש לעבור עם אשתו לירדן, אך הירדנים סירבו לקבלו. בעקבות זאת ברח לסוריה ושהה בה עד פרוץ מלחמת האזרחים. לאחר מכן ברח לטורקיה ועמד בראש מפקדת חמאס במדינה, אשר זכתה לתמיכת נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. עארורי היה אחראי על תיאום פעולות טרור ביהודה ושומרון. הוא הודה בפומבי באחריות חמאס לרצח שלושת הנערים ושיבח את חטיפתם.

    באוקטובר 2017 מונה לסגנו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה. ב-2 באוגוסט 2018 הגיע לביקור ברצועת עזה, בהסכמת ממשלת ישראל, בראש משלחת הפיוס הפנים-פלסטיני ובהסדרה ארוכה מול ישראל.

    בנובמבר 2018 הכריזה ארצות הברית על פרס כספי על ראשו.

    ב-21 באוקטובר 2023, במהלך מלחמת חרבות ברזל, השתלט צה"ל על ביתו הנטוש בעארורה ותלה עליו שלט המודיע שהמקום הפך למתקן צבאי של שירות הביטחון הכללי. ב-31 באוקטובר הרסו כוחות הביטחון את הבית.

     



    0 תגובות